در گفت وگو با خود درمانی مطرح شد؛

راهکار کاهش هزینه های درمان سرطان کودکان

راهکار کاهش هزینه های درمان سرطان کودکان

به گزارش خود درمانی، یکی از سخنرانان کنفرانس سارکوم سر و گردن خردسالان اظهار داشت: به پیشرفت های خوبی در درمان سارکوم خردسالان رسیده ایم و برگزاری چنین کنفرانس هایی فرصت خوبی برای تبادل اطلاعات میان استادان و متخصصان است.



نفیسه مرتضوی، از سخنرانان کنفرانس سارکوم سر و گردن کودکان، در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بی گمان یکی از فواید اصلی چنین کنفرانس هایی آشنا کردن متخصصان با یافته های جدید است که مانع اقدامات تشخیصی و درمانی غیرضروری و هزینه بر می شود.
وی اضافه کرد: خوشبختانه به پیشرفت های خوبی در درمان سارکوم خردسالان رسیده ایم و برگزاری چنین کنفرانس هایی فرصت خوبی برای تبادل اطلاعات میان استادان و متخصصان است و زمینه ساز طراحی کارهای تیمی می شود.
مرتضوی اظهار داشت: هر اندازه پزشکان و متخصصان انواع سارکوم خردسالان از یافته های جدید علمی برخوردار شوند نیاز به تجربه کردن راه های غیرضروری در تشخیص و درمان ندارند و این امر به سود اقتصاد حوزه درمان کشور است.
وی با اشاره به این که در درمان انواع سرطان خردسالان با مشکل نادیده گرفتن از طرف خانواده ها مواجه هستیم، اضافه کرد: خیلی از والدین با آنکه متوجه اشکالی در روند رشد و وضعیت جسمانی فرزندشان می شوند نمی توانند بیمار بودن کودک خودرا بپذیرند و گاه حتی بعد از تشخیص نیز پذیرش ندارند و درمان را به تعویق می اندازند. رسانه ها می توانند دراین زمینه کمک کنند که با فرهنگ سازی و تکرار ضرورت پذیرش و هوشیاری خانواده ها بتوانیم این مشکل را برطرف نماییم.
کنفرانس علمی یک روزه «تازه های سارکوم سر و گردن کودکان»، به همت مرکز تحقیقات جامع سرطان خردسالان محک و با حمایت علمی انجمن رادیوانکولوژی ایران در مؤسسه خیریه محک اجرا شد.
محوریت این کنگره رویکرد درمان چند تخصصی در تومورهای سر و گردن خردسالان بود و استادان و متخصصان از دانشگاه های معتبر داخلی و بین المللی در آن حضور بهم رساندند.


منبع:

1403/07/19
12:09:15
5.0 / 5
82
تگهای خبر: بیمار , پزشك , دانشگاه , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
خود درمانی خود درمانی
selftherapy.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خود درمانی محفوظ است

خود درمانی

درمان و بهداشت