کمتر از دو درصد نسخه های سازمان بیمه سلامت در سال قبل کاغذی بود

کمتر از دو درصد نسخه های سازمان بیمه سلامت در سال قبل کاغذی بود

به گزارش خود درمانی، معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران اظهار داشت: در سال 1402 در مجموع 103 میلیون و 127 هزار و 768 نسخه در سازمان بیمه سلامت ثبت گردید که بالاتر از 98 درصد از این مقدار تمام الکترونیک بوده و کمتر از 2 درصد بصورت کاغذی پذیرش شده است.


به گزارش خود درمانی به نقل از ایسنا، مهدی رضایی درباره ی میزان پذیرش نسخ کاغذی در سال قبل در سازمان بیمه سلامت ایران اضافه کرد: میزان نسخ الکترونیک که در سال قبل در سازمان بیمه سلامت پذیرفته شده ۱۰۱ میلیون و ۵۶۶ هزار و ۳۶۲ مورد بوده که بالاتر از ۹۸ درصد از کلیه نسخ پذیرفته شده را شامل می شود.
وی افزود: به طور متوسط در ماه حدود ۸ تا ۱۰ میلیون نسخه الکترونیکی در سازمان بیمه سلامت ایران ثبت می شود.
معاون سازمان بیمه سلامت ایران بیان کرد: بر طبق تبصره ۱۷ قانون برنامه بودجه سال ۱۴۰۲ سازمان بیمه سلامت می تواند بمنظور رعایت حقوق بیماران و کاهش هزینه های درمان حداکثر تا ۲۰ درصد از اسناد دارویی را بصورت کاغذی دریافت کند که در سال قبل تنها ۲ درصد از نسخ بصورت کاغذی دریافت شده است.
رضایی اظهار داشت: برمبنای تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ در مواردی که به سبب بروز شرایط اضطراری نظیر حوادث قهری، قطعی اینترنت، قطعی برق و اختلال در زیر ساخت های ارتباطی امکان ثبت و پردازش نسخه الکترونیک وجود ندارد، نسخه نویسی می تواند بصورت کاغذی و با درج کد ملی بیمار صورت گیرد.
وی اظهار داشت: پذیرش نسخه کاغذی در وضعیت اضطراری پیش گفته، در امتداد پشتیبانی از بیمه شدگان و در موارد محدود برمبنای قانون به انجام می رسد و سازمان بیمه سلامت ایران باتوجه به فرمایش مقام معظم رهبری بر اساس این که «بیمار جز رنج بیماری نباید درد دیگری داشته باشد»، متعهد به پشتیبانی از بیمه شدگان است.



1403/06/25
15:57:43
5.0 / 5
32
تگهای خبر: اینترنت , بیمار , بیماری , بیمه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
دوستان خود درمانی
خود درمانی خود درمانی
selftherapy.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خود درمانی محفوظ است

خود درمانی

درمان و بهداشت