تمدید و تعویض دفترچه بیمه سلامت در ۱۳۳۱ دفتر پیشخوان دولت
به گزارش خود درمانی معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت اظهار داشت: هم اكنون صدور اولیه، تمدید، تعویض، صدور المثنی و ابطال دفترچه های بیمه سلامت در هزار و ۳۳۱ دفتر پیشخوان دولت در سطح كشور انجام می شود.
به گزارش خود درمانی به نقل از ایسنا، شاهرخ رامزی در جلسه هم اندیشی سازمان بیمه سلامت با مسئولان دفاتر پیشخوان دولت كه به صورت ویدیو كنفرانس در ستاد سازمان بیمه سلامت برگزار شد، اضافه كرد: سال قبل هزار و ۳۳۱ دفتر پیشخوان در كل كشور طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت بودند. تعداد بار رجوع در سال ۹۷ به میزان ۲۰ میلیون و ۴۳۲ هزار و ۲۴۴ مورد بود و تعداد جمعیت بیمه شده در سال ۹۸ با لحاظ شدن افرادی كه هنوز برای تمدید دفترچه رجوع نكردند، بالغ بر ۴۰ میلیون و ۸۰۹ هزار و ۸۵۵ نفر است.
وی افزود: در استان تهران فرایند پذیرش اسناد خسارت متفرقه هم در ۴ دفتر پیشخوان انجام می شود.
رامزی بیان كرد: بر مبنای برنامه های سازمان بیمه سلامت، تعامل دو طرفه بین سازمان و دفاتر پیشخوان دولت بوجود آمده تا هم مشكلات دفاتر پیشخوان را بررسی نموده و هم در جهت رضایت مندی بیمه شدگان تلاش نماییم. اولین نشست با دفاتر پیشخوان دولت سال قبل برگزار گردید كه در آن جلسه مصوباتی داشتیم.
معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت اضافه كرد: دفاتر پیشخوان دولت، نخستین درگاه بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت برای دریافت خدمات است. در نتیجه كیفیت عرضه خدمت در دفاتر پیشخوان بسیار اهمیت دارد.
رامزی اظهار داشت: هم اكنون جمعیت بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت در استان سمنان كمترین و در استان خراسان رضوی بیشترین تعداد را دارند.
وی تصریح كرد: در جلسه های گذشته مشكلاتی مانند پایین بودن نرخ كارمزد، پرداخت با تاخیر كارمزد، عدم ارتباط سامانه امید با سیستم ثبت احوال، مشكل دریافت مفاصا حساب از تامین اجتماعی، اعتراض بیمه شدگان صندوق روستاییان به علت كاهش تعداد برگ های دفترچه و موارد دیگری عنوان شد كه این موارد را در دست بررسی داریم تا نسبت به رفع آنها اقدام گردد.
معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت افزود: در بازدیدهای میدانی از دفاتر پیشخوان دولت، مشكلاتی مانند عدم رعایت دقیق قانون ها و مقررات بیمه گری، تعدد تعویض كاربران، اطلاع رسانی نامناسب به بیمه شدگان، عدم رعایت قوانین كار و تامین اجتماعی و همینطور عدم كفایت امكانات رفاهی مشاهده شده است.
بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، رامزی اظهار داشت: امسال مواردی مانند افزایش كارمزد عرضه خدمات، برنامه ریزی جهت پرداخت بموقع كارمزدها، پیگیری تبدیل كارمزد به تعرفه، برون سپاری فرآیندهای قابل واگذاری به دفاتر پیشخوان و ساماندهی اطلاع رسانی مركز ۱۶۶۶ در دستور كار قرار دارد. همینطور از دفاتر پیشخوان انتظار می رود كه تكریم ارباب رجوع را در اولویت كارهای خود قرار دهند.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب