قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه:

قوه قضاییه می تواند پرستاران را در جهت حل مشکلاتشان یاری کند

قوه قضاییه می تواند پرستاران را در جهت حل مشکلاتشان یاری کند

به گزارش خود درمانی، قائم مقام معاونت اجتماعی و جلوگیری از وقوع جرم قوه قضاییه اظهار داشت: قوه قضاییه در کنار نظارت بر حسن اجرای قانون و احیای حقوق عامه، جلوگیری از جرم را هم برعهده دارد و در جهت کلیه حقوق شهروندان حسب مورد همچون پرستاران اقدام می کند.



به گزارش خود درمانی به نقل از قوه قضاییه، با نزدیک شدن به هفته گرامیداشت مقام پرستار و در جهت اهمیت نظام سلامت، قائم مقام معاونت اجتماعی و جلوگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و دبیرکل خانه پرستار کشور نشست مشترکی در محل این معاونت برگزار کردند.

سیدامیر مرتضوی قائم مقام معاونت اجتماعی و جلوگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در این جلسه با تکیه بر اهمیت نظام سلامت برای دستگاه قضایی، اظهار داشت: نظام سلامت و پرستاری از اجزای حیاتی در سیستم های بهداشتی و درمانی هستند که نقش آن در تأمین سلامت جامعه بسیار مهم است؛ ازاین رو در یک نظام سلامت موفق باید همکاری همه‌جانبه بین اجزای مختلف آن ایجاد شود تا حقوق مردم بخصوص بیماران تضییع نگردد.

مرتضوی افزود: در حوزه سلامت قوانین و مقررات مختلفی داریم که برخی اجرا و متاسفانه مواردی هم اجرا نشده است؛ معاونت اجتماعی و جلوگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در جهت خدمت رسانی بهتر پرستاران به مردم می تواند آنها را در جهت حل مشکلاتشان با لحاظ کلیه جوانب امر یاری رساند.

این مقام قضایی اظهار داشت: اداره امور جلوگیری از وقوع جرم این معاونت، مشکلات، صدمه ها و چالش های پیش روی این قشر زحمتکش را احصاء و راهکارهایی را برای برون رفت از آن طراحی نموده که درحال پیگیری امور به تدریج و به شکل مستمر، در دستور کار این حوزه قرار دارد.

مرتضوی اضافه کرد: این اقدام قوه قضاییه نافی مسئولیت سایر سازمان ها و دستگاههای وظیفه مند و ذی ربط نخواهد بود چونکه پیشگیری یک امر فراقوه ای است و همه باید بموقع تکالیف و وظایف محوله را انجام دهند.

قائم مقام معاونت اجتماعی و جلوگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ضمن اشاره به نظارت دستگاه قضایی بر حسن اجرای قانون اظهار نمود: بدیهی است باید مدیران در رابطه با مبحث دغدغه لازم را جهت حل مشکلات داشته و به وعده و وعیدها اکتفا نکنند؛ در مجموع قوه قضاییه در کنار نظارت بر حسن اجرای قانون و احیای حقوق عامه، جلوگیری از جرم را هم برعهده دارد و در جهت کلیه حقوق شهروندان حسب مورد همچون پرستاران اقدام می کند.

مرتضوی بر رویکرد مشارکتی و مبتنی بر حل مساله تصریح کرد و آنرا لازمه خدمت رسانی دقیق، اصولی و هدفمند در جهت تحقق عدالت اجتماعی دانست.

در ابتدای این نشست، دبیرکل خانه پرستاران کشور تاریخچه قوانین وضع شده در مورد حقوق و مزایای پرستاران را اظهار و به بیان مشکلاتشان پرداخت.

محمد شریفی مقدم این اطمینان را داد که هدف از برگزاری جلسات مشترک و هم اندیشی ها، برنامه ریزی جهت حل مشکلات و اجرای دقیق قوانین و مقررات مربوطه است و آشنایی هر سازمان با تکالیف و وظایف قانونی همچون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.




1403/08/02
09:35:52
5.0 / 5
9
تگهای خبر: آموزش , بهداشت , بیمار , پرستاری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
خود درمانی خود درمانی
selftherapy.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خود درمانی محفوظ است

خود درمانی

درمان و بهداشت