شیوع سویه جدید کرونا در انگلیس و افزایش بستری ها

شیوع سویه جدید کرونا در انگلیس و افزایش بستری ها

به گزارش خود درمانی، آژانس امنیت بهداشتی انگلیس (UKHSA) اخطار داد به دنبال شیوع سویه جدیدی از کووید۱۹ در این کشور، موارد رجوع و بستریِ بیماران کرونایی در بیمارستان ها افزایش پیدا کرده است.


به گزارش خود درمانی به نقل از ایسنا، ارقام UKHSA نشان داده است که نرخ پذیرش برای بیمارانی که آزمایش کووید XEC مثبت داشتند در هفته منتهی به ۶ اکتبر ۴.۵ در هر ۱۰۰ هزار نفر بود که بالاتر از ۳.۷ یک هفته قبل است.
طبق گزارش رسمی این آژانس، همینطور شمال شرق انگلیس با ۸.۱۲ در هر ۱۰۰ هزار نفر، بالاترین نرخ پذیرش در بیمارستان را داشته است، در حالیکه افراد ۸۵ ساله و بالاتر با افزایش هشداردهنده برای بستری شدن روبرو هستند که به ۵۲.۴۸ در هر ۱۰۰ هزار نفر رسیده است.
مواردی از مبتلا شدن به سویه XEC که نخستین بار در ماه ژوئن در آلمان شناسایی شد، در ایالات متحده، دانمارک و سایر کشورها هم یافت شده است.
این سویه، تلفیقی از سویه های KS.۱.۱ و KP.۳.۳، علائمی مشابه علایم سایر سویه های کووید همچون خستگی، سردرد، گلودرد و تب بالا دارد.
از آنجاییکه این سویه هنوز هم فقط یک زیرشاخه فرعی از همان دودمان سویه امیکرون است، کارشناسان می گویند به روز نگه داشتن واکسن ها و واکسن های یادآور، محافظت کافی در مقابل بیماری شدید و بستری شدن در بیمارستان عرضه می کند.
در همین حال، مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری های ایالات متحده همینطور به مردم سفارش می کند که بهداشت را رعایت نمایند و برای تصفیه هوای محیط اقدامات لازم را انجام دهند.
به گزارش ایندیپندنت، متخصصان وزارت بهداشت انگلیس خواهان نظارت دقیق تر بر سویه XEC برای درک بهتر علایم آن شده اند.
علائم سویه XEC چیست؟
سویه XEC علایم مشابه سرماخوردگی و آنفلوآنزا را بوجود می آورد که عبارتند از:
درجه حرارت بالای بدن درد خستگی سرفه یا گلودرد به صورت کلی بیماران دچار کووید۱۹ ظرف چند هفته بهبود می یابند با این وجود ممکن این بیماری در بعضی از افراد بیشتر زمان ببرد.
سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به صورت رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید۱۹ در جهان را اعلام نمود. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین المللی اعلام نموده بود.



منبع:

1403/07/24
09:14:56
5.0 / 5
30
تگهای خبر: آزمایش , بهداشت , بیمار , بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
خود درمانی خود درمانی
selftherapy.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خود درمانی محفوظ است

خود درمانی

درمان و بهداشت