موثرترین ویتامین در درمان پارکینسون

موثرترین ویتامین در درمان پارکینسون

خود درمانی: اصفهان برمبنای یک مطالعه جدید، پژوهشگران دریافتند که کمبود ویتامین B در روده، در مبتلاشدن به بیماری پارکینسون نقش مهمی دارد.



به گزارش خود درمانی به نقل از ایسنا و به نقل از سی تک دیلی، در مطالعه ای که بتازگی توسط دانشکده پزشکی دانشگاه Nagoya ژاپن انجام شد، ارتباط بین میکروبیوتای روده و بیماری پارکینسون (PD) کشف شد.

بیماری پارکینسون با علایم فیزیکی مختلفی مانند خشکی و کند شدن حرکت، لرزش، سفتی و اختلال تعادل شناسایی می شود. این علایم مانع از تحرک و انجام کارهای روزانه فرد مبتلا می شود. فراوانی این بیماری بین جمعیت های مختلف متفاوت می باشد. با این وجود، مشاهده می شود که این بیماری ۱ الی ۲ درصد از افراد ۵۵ سال و بیش از آنرا را تحت تاثیر قرار دهد.



در پژوهشی که بتازگی انجام شده است، پژوهشگران پی بردند که کاهش ژن های باکتری روده که مسئول سنتز ویتامین های گروه B مانند B2 و B7 هستند، در مبتلاشدن به پارکینسون نقش مهمی دارند. علاوه بر این، آنها ارتباطی میان کمبود این ژن ها و کاهش سطوح عواملی که به حفظ یکپارچگی سد روده کمک می نماید را یافتند.

سد روده مانع از ورود سموم به جریان خون و ایجاد التهاب مشاهده شده در پارکینسون (PD) می شود. یافته های بدست آمده که نتایج آن در مجله npj Parkinson’s Disease انتشار یافته است، نشان میدهد که برای حل این کمبودها، ویتامین های گروه B می توانند به درمان پارکینسون کمک کنند.

فرآیندهای فیزیولوژیکی مختلف به شدت تحت تاثیر میکروارگانیسم های موجود در روده هستند که به عنوان میکروبیوتای روده شناخته می شوند. در وضعیت ایده آل، میکروبیوتای روده، SCFA و پلی آمین تولید می کند و سد روده ای را حفظ می نماید تا از ورود سموم به جریان خون پیشگیری کند. سموم موجود در خون می توانند به مغز، جایی که موجب التهاب می شوند، منتقل شوند و فرآیندهای انتقال عصبی را که برای حفظ سلامت روان حیاتی هستند، تحت تاثیر قرار دهند.

کمبود ویتامین های گروه B و مبتلاشدن به پارکینسون

ویتامین های B نقش مهمی را در فرآیندهای متابولیک ایفا می کنند. این ویتامین ها بر تولید و عملکرد اسیدهای چرب زنجیره کوتاه (SCFAs) و پلی آمین ها، دو عاملی که به حفظ یکپارچگی سد روده کمک می کنند و از ورود سموم به جریان خون جلوگیری می کنند، تأثیر می گذارند.

کمبود پلی آمین ها و SCFA ها می تواند منجر به نازک شدن لایه مخاط روده و افزایش نفوذپذیری روده (IP) شود که این دو نشانه در بیماران مبتلا به پارکینسون مشاهده شده است. چونکه افزایش نفوذپذیری روده، علاوه بر این که اعصاب را در معرض سموم قرار می دهد، به تجمع غیرطبیعی آلفا سینوکلئین کمک می نماید، سلول های ایمنی در مغز را فعال می کند و در نهایت منجر به التهاب طولانی مدت می شود.

از این رو، درمان مکمل با هدف قرار دادن ریبوفلاوین (ویتامین B2) و بیوتین به عنوان یک راه درمانی بالقوه می تواند چاره ای موثر برای کاستن علائم پارکینسون و کند کردن پیشرفت این بیماری باشد.

نتایج این پژوهش بتازگی در مجله npj Parkinson’s Disease انتشار یافته است.





منبع:

1403/04/17
12:20:43
5.0 / 5
226
تگهای خبر: بیمار , بیماری , پزشك , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
خود درمانی خود درمانی
selftherapy.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خود درمانی محفوظ است

خود درمانی

درمان و بهداشت